Friday 22 July 2011

I'm done!!!

Do u ever feel really guilty? I bet u have.. Everyone does..

well, hari nie x tau laa nk kata bertuah atau malang..
tadi pagi dgn hepinya kami sekeluarga bertolak ke rumah aki.. hoho...
aki ade pesan before nie,
" sebelum nak pegi (means fly) dtg laa umah aki dulu.."
aki daa tahu, aku x sempat nk beraya kt kg dis year.. belajar punya pasal, x pe laa..

kami2 pown duduk laa lepak2 ky sana smpi petang..
nak balik tuh, tuk (nenek) pown ade laa bg elaun kt kitorg cucu2 mereka nie hah..
aku dpt lebih sket elaun tuh, bak kate abh
" kan kakak nak pegi obersea"
hehehehe.. bkn maen hepi aku.. alhamdulillah, syukur..
ye lah, mane x nya  bkn senang nak dpt duit kn..
lagipown, klo bley aku daa x nak guna duit umi n abh utk fly..
daa bnyk diorg habis utk aku.. so, duit nie bley laa buat guna belanja kt sane..

dipendekkan cerita, kami pown smpi laa kg.. abah drive terus ke rumah nenek..
saje katanya..
lagi sekali,. kitorg pown lepak2 laa kt sane..

lm pukul 6 gitu, rasa cm daa nak balik dah.. aku pown pegi u-turn kete..
dgn bersusah payahnya, aku berjaya lah.. yaho!!!

pastu, abh nak masuk kt seat driver, tapi aku senyum..
hehehe. abh paham rupanya.. abh gi duk belakang..
so stupid aa aku. if juz aku bagi jer abh bwk, x de nye nyesal x sudah cegngini..


tyme nak naek atas jalan raya, aku terover laju..

 'kreeek'

&%^$TR*(&*^*&^#$ (bukan mencarut, tapi dlm kete daa bising semacam.. smpi x igt ape yg diorg ckp)
"jangan laa laju sgt" 
"ambik kiri sket"
 "abis daa kete"
ini aje yg aku mampu igt..hehehe..

pastu, nak dijadikan cerita lagi, aku x ngaku kalah..
bawak lagi.. daa laa abh umi n k oyie sume duk belakang..
yg duk depan ngan aku si cuada, yg x de lesen kete tu hah..

smpi aje simpang nak masuk umah, aku amik kiri sket then masuk..
"STOP.. STOP.. STOP!!!"
aku brek.. peluh daa nie.. pastu aku teragak-agak laa nak masuk ke nak undur sket..
cam x yakin je..
aku pown tnya laa si co-pilot yg kt depan tuh
"lepas x? bley x nak masuk?"
si cuada pon cakap ngan konfidennya
"lepas,lepas.. ok"
pastu aku lepas aje brek

  'KREEEKK!!!'

pagar bergoyang. sah aku langgar..
YA ALLAH!!!
hanya ALLAH aje yg tahu perasaan aku masa tuh..
aku pown terus undur n masuk pelan2..

cuak giler kowt.. sampai aje umah, sume org turun n tengok depan kete..
SPEECHLESS!!!
abh mmg terdiam ah.. umi daa buat muka..
k oyie pulak ckp daa x caye kt aku..
ye lah. mane x nyer, 2 line calar yg SGT BESAR kt depan tu hah..

aku rasa bersalah sgt..
si cuada macam x rasa pe2 je..
biarlah,dia bdk.. x bley nk salahkn dia..

daa laa aku mmg daa pening2 lalat tadi, pastu campur nangis bayangkanlah jadi cmne..
sakit kepala yg teramat sangat..
skrg pown rasa nak nagis sgt2..

rasa bersalah sangat2 kat umi n abh..
tu kete perdana kowt..

aku rase cam nk suroh umi gi polish balik kete n guna aje duit yg aki bagi tadi..
daa x kesah daa coz aku yg buat salah..

walaupown umi diam tadi, tapi masa maghrib umi still tegur aku..
umi macam daa maafkan aku aje..
YA ALLAH, betapa lembutnya hati seorang ibu..
aku tahu umi sayangkn kete tuh..
tapi kasih ibu terhadap anak melebihi segala-galanya..

kalau manusia pown bley maafkan orang laen macam nie, apatah lagi ALLAH..
hari nie bnyk memberi pengajaran kepada aku..
semoga aku, umi n abah redha dgn apa yg berlaku hari nie..
dalam kita mencari redha ALLAH, kta kena juga redha dengan segala ketentuan-NYA..

walaupown benda nie nampak cam kecik, tapi sebenarnya ia bnyk mengajar aku..
insyaallah, lepas nie x nak buat dah.. =)
 
 
 
 
 

No comments: